Matematika je formalna i egzaktna nauka. Na temeljima matematičkih znanja je osmišljen veliki broj kreativnih, smislenih aktivnosti koje za krajnji cilj imaju da osposobe decu i odrasle za rešavanje sopstvenih problema s kojima se svakodnevno sreću.
Učenje matematike nije uslovljeno nasleđenim sposobnostima, ono je rezultat uloženih napora i pravične pouke (jednake prema svima).
Svako može da uživa u matematici, kao i da postigne odgovarajući nivo uspeha.
Matematika u najranijem uzrastu deteta bavi se jednostavnim, ali veoma važnim konceptima. Oni predstavljaju ključne gradivne elemente potrebne za razumevanje složenije matematike koja će doći kasnije.
Važno je podsticati zanimanje za matematiku i graditi identitet sposobnog matematičara tokom najranijeg detinjstva, jer je to vreme kada deca počinju s definisanjem suštine svog bića tako što prave izbore i razvijaju sklonosti.
Matematička postignuća tokom najranijeg detinjstva s velikom tačnošću predviđaju koliko će dete imati uspeha kasnije, kad pođe u školu, i to i u matematici i u čitanju. Upravo zato svakom detetu je potrebno da stekne matematičko iskustvo pre početka zvaničnog školovanja.
Delotvorna nastava matematike postavlja u središte najznačajnije matematičke ideje i veštine, objašnjavajući zašto su one važne.
Delotvorna nastava matematike vrednuje ideje o konceptima koje učenici već poseduju i uspostavlja veze s novim ili drugačijim idejama.
Delotvorna nastava matematike neprekidno pruža učenicima mogućnost da učestvuju u matematičkim vežbama koje će za rezultat imati duboko i kvalitetno razumevanje.