U nedelju 30. maja 2021. godine u “Školi matematike 2plus2” održano je peto internacionalno takmičenje za decu između pet i sedam godina, i to u dve kategorije: za uzrast od 5 do 6 godina i za uzrast od 6 do 7 godina.
Rezultate takmičenja, zajedno sa ostvarenim brojem bodova i plasmanom možete pogledati OVDE.
Svim učesnicima će biti dodeljen sertifikat o učešću, a za prva tri mesta u svakoj kategoriji obezbeđene su posebne nagrade, kao i pisana pohvala.
Nagrada za prvo mesto u obe kategorije je stipendija za školsku 2021/2022. godinu u “Školi matematike 2plus2”. Za drugo mesto nagrade su stipendije za 50% školarine u školskoj 2021/2022. godini, a za treće mesto stipendije za 30% školarine.
Matematika je formalna i egzaktna nauka. Na temeljima matematičkih znanja je osmišljen veliki broj kreativnih, smislenih aktivnosti koje za krajnji cilj imaju da osposobe decu i odrasle za rešavanje sopstvenih problema s kojima se svakodnevno sreću.
Učenje matematike nije uslovljeno nasleđenim sposobnostima, ono je rezultat uloženih napora i pravične pouke (jednake prema svima).
Svako može da uživa u matematici, kao i da postigne odgovarajući nivo uspeha.
Matematika u najranijem uzrastu deteta bavi se jednostavnim, ali veoma važnim konceptima. Oni predstavljaju ključne gradivne elemente potrebne za razumevanje složenije matematike koja će doći kasnije.
Važno je podsticati zanimanje za matematiku i graditi identitet sposobnog matematičara tokom najranijeg detinjstva, jer je to vreme kada deca počinju s definisanjem suštine svog bića tako što prave izbore i razvijaju sklonosti.
Matematička postignuća tokom najranijeg detinjstva s velikom tačnošću predviđaju koliko će dete imati uspeha kasnije, kad pođe u školu, i to i u matematici i u čitanju. Upravo zato svakom detetu je potrebno da stekne matematičko iskustvo pre početka zvaničnog školovanja.
Postoje važne matematičke ideje do kojih svaki učenik mora samostalno doći.
Različiti elementi matematičkih ideja razvijaju se paralelno, a ponekad i različitim brzinama, pre nego što se povežu u jednu celinu.
Različiti učenici mogu poći različitim putevima ka istoj matematičkoj ideji ili veštini.
Delotvorna nastava matematike postavlja u središte najznačajnije matematičke ideje i veštine, objašnjavajući zašto su one važne.
Delotvorna nastava matematike vrednuje ideje o konceptima koje učenici već poseduju i uspostavlja veze s novim ili drugačijim idejama.
Delotvorna nastava matematike neprekidno pruža učenicima mogućnost da učestvuju u matematičkim vežbama koje će za rezultat imati duboko i kvalitetno razumevanje.