U nedelju 28. novembra 2021. godine u “Školi matematike 2plus2” prvi put je održano takmičenje za decu prvog i drugog razreda osnovne škole.
Na takmičenju je učestvovalo 46 đaka koji pohađaju u našoj školi program Veliki Pitagora, kao i đaci državnih škola sa Starog grada.
Osvojena prva tri mesta, I razred:
1. mesto Kosta Markopoulos
2. mesto Filip Vasić i Viktor Đokić
3. mesto Teodor Hu i Kristian Jotić
Osvojena prva tri mesta, II razred:
1. mesto Pavle Andić
2. mesto Nađa Grbić
3. mesto Konstantin Antonić
Svim ostalim đacima koji su učestvovali na takmičenju će biti dodeljena pohvalnica.
Za prva tri mesta u svakoj kategoriji obezbeđene su i posebne nagrade. Nagrada za prvo mesto u obe kategorije je stipendija za kalendarsku 2022. godinu u “Školi matematike 2plus2”. Za drugo mesto nagrade su stipendije za 50% školarine u 2022. godini, a za treće mesto nagrada je knjiga.
Matematika je formalna i egzaktna nauka. Na temeljima matematičkih znanja je osmišljen veliki broj kreativnih, smislenih aktivnosti koje za krajnji cilj imaju da osposobe decu i odrasle za rešavanje sopstvenih problema s kojima se svakodnevno sreću.
Učenje matematike nije uslovljeno nasleđenim sposobnostima, ono je rezultat uloženih napora i pravične pouke (jednake prema svima).
Svako može da uživa u matematici, kao i da postigne odgovarajući nivo uspeha.
Matematika u najranijem uzrastu deteta bavi se jednostavnim, ali veoma važnim konceptima. Oni predstavljaju ključne gradivne elemente potrebne za razumevanje složenije matematike koja će doći kasnije.
Važno je podsticati zanimanje za matematiku i graditi identitet sposobnog matematičara tokom najranijeg detinjstva, jer je to vreme kada deca počinju s definisanjem suštine svog bića tako što prave izbore i razvijaju sklonosti.
Matematička postignuća tokom najranijeg detinjstva s velikom tačnošću predviđaju koliko će dete imati uspeha kasnije, kad pođe u školu, i to i u matematici i u čitanju. Upravo zato svakom detetu je potrebno da stekne matematičko iskustvo pre početka zvaničnog školovanja.
Postoje važne matematičke ideje do kojih svaki učenik mora samostalno doći.
Različiti elementi matematičkih ideja razvijaju se paralelno, a ponekad i različitim brzinama, pre nego što se povežu u jednu celinu.
Različiti učenici mogu poći različitim putevima ka istoj matematičkoj ideji ili veštini.
Delotvorna nastava matematike postavlja u središte najznačajnije matematičke ideje i veštine, objašnjavajući zašto su one važne.
Delotvorna nastava matematike vrednuje ideje o konceptima koje učenici već poseduju i uspostavlja veze s novim ili drugačijim idejama.
Delotvorna nastava matematike neprekidno pruža učenicima mogućnost da učestvuju u matematičkim vežbama koje će za rezultat imati duboko i kvalitetno razumevanje.