Vesti
Sprovedeno istraživanje sa Odsekom za psihologiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Novom Sadu
- August 17, 2024
- Posted by: Tanja Petricevic
- Category: Mediji
Dečiji matematički centar 2+2 zajedno sa istraživačima Odseka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, sproveli su istraživanje pod rukovodstvom doc. dr Ilije Milovanovića. Glavni cilj ovog istraživanja usmeren je na otkrivanje različitih psiholoških, socijalnih i sredinskih činilaca koji doprinose javljanju različitih ponašanja dece u kontekstu matematičkih i predmatematičkih sposobnosti. Dakle, ovo istraživanje je omogućilo da se dobiju pouzdane informacije o izraženosti matematičkih veština kod dece u Srbiji, kao i o faktorima koji im doprinose.
Po prvi put u Srbiji sprovedeno je istraživanje matematičke anksioznosti i spremnosti dece da uče matematiku na predškolskom uzrastu.
Istraživanje je trajalo u prethodnoj školskoj godini i obuhvatilo je 250 dece ranog i kasnog predškolskog uzrasta, koji pohađaju vrtiće na teritoriji Beograda. Istraživanje je urađeno u saradnji sa državnim i privatnim predškolskim ustanovama.
U toku školske godine, imali smo dva kruga merenja. Prvi krug je bio inicijalni krug, na početku školske godine, gde smo merili matematičke sposobnosti i matematičku anksioznost kao početni nivo.
Pokazalo se da su deca na prosečnom nivou kada su matematičke sposobnosti u pitanju, što je i očekivano za njihov uzrast. Ali, isto tako, istraživanje je pokazalo da mnoga deca imaju veliki prostor za napredak, odnosno za unapređivanje svojih matematičkih sposobnosti.
Kroz somatske simptome koje smo merili kod dece, pokazano je da 14,5 % dece iz uzorka ima izraženu matematičku anksioznost.
Nakon 8 meseci merili smo drugi put iste stvari. Ono što se pokazalo jeste da su deca, nezavisno od svog uzrasta napredovali za 10% do 15% u svojim matematičkim sposobnostima nakon prolaska programa Mali Pitagora. Isto tako, matematička anksioznost je opala isto za 10% do 15% u zavisnosti od uzrasta deteta.